Mój Blog

Blog Jana Kolara

Jan Kolar 24.09.2020

Skuteczne metody treningu

Polecane: lekcje języka

W tym poście chciałbym opowiedzieć o najskuteczniejszych sposobach treningu.

Możesz nie myśleć, że możesz to zrobić, ale możesz. Możesz zacząć je teraz robić.

Większość ludzi potrafi biegać, ale tylko nieliczni potrafią chodzić. Chodzący koń to chodzik, podczas gdy wózek to dobry sposób na poruszanie się. Oba te chodziki i wózki są bardzo wygodne w użyciu. Ponadto obuwie do chodzenia i biegania należy prać co najmniej dwa razy w tygodniu.

Pamiętaj, że aby osiągnąć dobrze określone rezultaty, konieczne jest regularne szkolenie. Tylko przy regularnych ćwiczeniach układ odpornościowy otrzymuje odpowiednią dawkę wapnia i żelaza oraz odpowiednią ilość elektronów. Dlatego podczas marszu łatwiej jest sięgnąć po wózek zamiast spacerującego konia.

Kalorie w ruchu

To, ile stracisz, zależy od wagi, wieku, płci i stylu tańca, ale możesz oszacować swoje kalorie podczas 30-minutowej lekcji tańca lub aerobiku. Według Fatburn. com, osoba ważąca 150 funtów zużywa średnio 233 kalorie podczas półgodzinnego tańca hip-hopowego; 154 kalorie na dyskotekę, stepowanie lub polkę. 164 kalorie to wynik baletu, tańca nowoczesnego, jazzu i stepowania; i 221 kalorii na taniec aerobowy. Ponieważ większość zajęć trwa od 45 minut do godziny lub dłużej, możesz przedłużyć swoje wydatki taneczne tańcem.

Warto wspomnieć o maratonach tanecznych organizowanych przez akademie tańca. To świetny sposób na wydłużenie wysiłku aerobowego, ale pamiętaj, aby nie spożywać alkoholu - puste kalorie uniemożliwiają nam osiągnięcie zamierzonego rezultatu.

Dieta nie wystarczy, aby zdrowo schudnąć. Musisz przyjąć nowe, zdrowsze nawyki, zwracać uwagę na jakość pożywienia, wielkość i porę posiłków oraz zapewnić organizmowi odpowiednią ilość ćwiczeń.

Zdrowe odchudzanie to zmiana przyzwyczajeń i przestawienie się na naturalną, nieprzetworzoną żywność, ponieważ tylko nieprzetworzona żywność gwarantuje nam dostarczenie niezbędnych składników odżywczych i enzymów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Według dietetyków zdrowa utrata wagi wynosi do 1 kg tygodniowo, a maksymalnie 4 kg miesięcznie. Należy jednak pamiętać, że każdy organizm inaczej reaguje na dietę i osoby z większą otyłością szybciej tracą na początku diety.

Aktywność fizyczna musi być przyjemna i dostosowana do możliwości organizmu. Na początek najlepiej zacząć od spaceru, spaceru z kijkami lub pływania. Następnie, w razie potrzeby i zainteresowania, dołącz do innych sportów.

Utrata wagi to nie tylko pozbycie się dobrych tłuszczów z organizmu, musisz je zastąpić dobrymi, nienasyconymi tłuszczami roślinnymi, które są niezbędne dla funkcjonowania mózgu, wzroku i elastyczności tkanek. Dobre tłuszcze znajdują się na przykład w orzechach włoskich, migdałach, olejach tłoczonych na zimno i oliwie z oliwek. Złe tłuszcze obejmują margarynę i słodycze ze sklepów spożywczych.

Biały chleb nie dostarcza nam minerałów i błonnika, ale to puste i łatwo przyswajalne kalorie. Aby być zdrowym i dobrze się czuć, warto wprowadzić do swojej diety kasze, rośliny strączkowe i zboża. Mogą to być takie produkty jak proso, kasza gryczana, makaron pełnoziarnisty, ryż brązowy, fasola czy płatki owsiane.

Produkty o wysokim indeksie glikemicznym, zawierające cukry proste, szybko zwiększają poziom insuliny we krwi, co powoduje odkładanie się tłuszczu w organizmie.

Aby poczuć sytość i przyswoić pierwsze ugryzione pokarmy, organizm potrzebuje około 20 minut. Prawidłowe przeżuwanie pokarmu jest bardzo pomocne w tym procesie, ponieważ trawienie rozpoczyna się w jamie ustnej.

To około 2 litrów. Woda wspomaga odchudzanie, oczyszcza organizm i zmniejsza uczucie głodu. Dla urozmaicenia możesz pić zdrowe herbaty, takie jak biała, zielona, ​​jaśminowa, Rooibos, Pu-Erh, Yerba Mate, herbaty ziołowe, herbaty z lukrecją czy hibiskusem.

Zapewne wiele osób zgodzi się, że często nawet po obfitym obiedzie chcą czegoś słodkiego. Trudno przypisać tę chęć uczuciu głodu - w końcu właśnie skończyliśmy jeść. Więc dlaczego tak się dzieje?

Najpierw przyjrzyjmy się mechanizmom, które rządzą uczuciem sytości i głodu. Głównym ośrodkiem kontrolującym te odczucia jest nasz ośrodkowy układ nerwowy, zwłaszcza podwzgórze. Pobudzanie niektórych obszarów powoduje, że jesteśmy głodni, a pobudzanie innych obszarów podwzgórza sprawia, że ​​czujemy się pełni. Oczywiście powinno być tak, że nie dzieje się to całkowicie kosztem innych obszarów mózgu, ale raczej całkowicie ich kosztem.

Tagi: waga, aktywność fizyczna, zdrowa żywność,